Dbamy o bezpieczeństwo klientów i pracowników Studia Urody podczas wykonywanej usługi

Najnowsze wytyczne Ministerstwa Rozwoju dla salonów kosmetycznych


Cel wdrażanych procedur

  1. Zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i klientów gabinetu.
  2. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników oraz klientów.
  3. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie gabinetu w danym przedziale czasowym - zabezpieczenie przed możliwym zakażeniem.

Dobre praktyki Studia Urody

  1. Przyjmujemy klientów wyłącznie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym na określoną godzinę. Poczekalnia jest wyłączona z użytku.
  2. Przy wykonywaniu usługi nosimy maseczki i rękawiczki.
  3. Usunęliśmy testery produktów, a wielorazowe akcesoria w miarę możliwości zastąpiliśmy jednorazowymi.
  4. Sprzątamy i dezynfekujemy powierzchnie dotykowe na stanowisku, na którym przebywał klient; narzędzia, urządzenia, a także inne powierzchnie, których mógł dotykać (klamki, poręcze, włączniki, uchwyty, oparcia krzeseł).

Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i klientów gabinetu

  1. Reorganizacja gabinetu uwzględniająca możliwość dystansowania społecznego i rozdzielenia stanowisk. Dystans ten jest zmniejszony gdy wymaga tego realizacja usługi i stosowane są inne środki ochrony indywidualnej.
  2. Umieszczenie w pomieszczeniach płynów do dezynfekcji w celu odkażenia każdej dotykanej powierzchni co najmniej 2-3 razy w ciągu dnia pracy i na koniec pracy.
  3. Rozłożenie w czasie zaplanowanych wizyt, aby zmniejszyć liczbę osób przebywających w gabinecie w tym samym czasie.
  4. Pomiar (za zgodą pracownika) temperatury ciała termometrem bezdotykowym przed rozpoczęciem pracy.
  5. W dniu poprzedzającym planowaną wizytę personel kontaktuje się z klientem w celu potwierdzenia wizyty.
  6. Klient zostaje poinformowany o tym, że nie może przyjść na umówioną wizytę jeśli:
Wytyczne dla pracowników:
Wytyczne dla klientów:

Zapewnienie bezpieczeństwa w gabinecie

  1. Przyjmowanie klientów następuje wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych. Poczekalnie są wyłączone z użytku.
  2. Zapewnienie klientom środków do dezynfekcji (płyny dezynfekcyjne) w obszarze recepcji lub przy wejściu/wyjściu.
  3. Dopilnowanie, aby klienci dezynfekowali dłonie i stosowali środki ochrony zgodne ze specyfiką zabiegu.
  4. Zapewnienie sprzętu i środków oraz monitorowanie codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy i oparć krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy i w pomieszczeniach socjalnych personelu, mycie podłogi oraz wymianę/dezynfekcję narzędzi/sprzętu.
  5. Ograniczenie wystroju gabinetu do minimum; pozostawienie, w miarę możliwości, jak największej ilości powierzchni możliwych i szybkich do zdezynfekowania.
  6. Zapewnienie, w miarę możliwości, wietrzenia nieklimatyzowanych pomieszczeń.
  7. Zaleca się rezygnację z serwowania napojów.
  8. Dodatkowo zaleca się zastąpić przybory/ narzędzia/ akcesoria wielokrotnego zastosowania przyborami/ narzędziami/ akcesoriami jednorazowymi, z wyłączeniem narzędzi, które będą poddane sterylizacji.
  9. Umawianie wizyt zdalnie przez telefon.
  10. Umieszczenie na internetowej stronie gabinetu informacji o przyjętych metodach pracy i środkach ochrony.
  11. Zabezpieczenie urządzenia wykorzystywanego podczas zabiegu; każdorazowo dezynfekcja panelu sterowania urządzenia, jeżeli urządzenie na to nie pozwala opcjonalnie foliowanie panelu urządzenia jeśli nie zakłóca to jego pracy.
  12. Wyłączenie z użycia suszarek nadmuchowych, zapewnienie w toaletach jednorazowych ręczników papierowych.

Procedury zapobiegawcze - podejrzenie zakażenia koronawirusem pracownika

  1. Pracownicy gabinetu są poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie przychodzą do pracy, pozostają w domu i kontaktują się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia dzwonią pod nr 999 lub 112 i informują, że mogą być zakażeni koronawirusem.
  2. Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach https://www.gov.pl/web/gis lub https://www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.
  3. W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem należy niezwłocznie odsunąć pracownika od pracy i odesłać transportem indywidualnym (własnym lub sanitarnym) do domu lub w przypadku gdy jest to niemożliwe, pracownik powinien oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie od innych osób.
  4. W przypadku, gdy nie ma możliwości dedykowania pomieszczenia dla osoby podejrzanej o zakażenie należy wydzielić miejsce w którym osoba ta bezpiecznie poczeka na transport w odległości min. 2 metrów od pozostałych osób.
  5. Należy wstrzymać przyjmowanie klientów, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
  6. Zaleca się ustalenie obszaru, w którym poruszał się i przebywał pracownik, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami gabinetu, oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty, narzędzia).
  7. Rekomenduje się stosowanie się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek

Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u klienta zakażenia koronawirusem

  1. W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby, jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, osoba nie powinna zostać wpuszczona na teren obiektu. Powinna zostać poinstruowana o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego celem konsultacji z lekarzem. Udaje się tam transportem własnym lub powiadamia służby dyżurne (999, 112).
  2. Konieczne jest ustalenie obszaru, w którym przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty, itp.).
  3. Stosowanie się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie https://www.gov.pl/web/gis oraz https://www.gov.pl/web/koronawirus/, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
Najnowsze wytyczne Ministerstwa Rozwoju dla branży beauty na stronie https://medisept.pl/najnowsze-wytyczne-ministerstwa-rozwoju-dla-branzy-beauty/